• nutrients

Yerqalampir

foydali

O’simlik Yevropa va Osiyoda uchraydi, ildiz hamda barglaridan foydalaniladi.

100g yerqalampirda – 68 kkal

Yerqalampir tarkibida fosfor, oltingugurt, kaliy, kalsiy, temir, natriy, magniy va A, B, C hamda E vitaminlari mavjud.

Sog’liq mohiyati

Yerqalampirning bakteriya, virus va zamburug’larga qarshi ta’siri mavjud. Modda almashinuvi darajasini kuchaytiradi, buyraklar faoliyatini me’yorlashtiradi va tana chidamliligini oshiradi.Uning tarkibida limon va apelsinlardan ko’ra C vitamin ko’proqdir va fitonsidlar orasida piyoz va sarimsoqdan so’ng yuqori darajaga ega. U yiling o’tish davrida (kuzdan qishga va qishdan bahorga) tanani keraklli vitaminlar bilan ta’minlash uchun tavsiya etiladi.

Sezish qobiliyatlarini kuchaytiradi

Qirg’ichdan o’tkazilgan yerqalampir tomiri o’ziga xos kuchli mazasi bilan ko’plab taomlar, yangi sabzavotlar uchun yaxshi masalliqdir, u yana limon va krem bilan go’shtli yoki issiq  va sovuq baliqlarga garnir sifatida qo’llaniladi.

Musaffolikni ushlab turadi

Bakteriyaga qarshi xususiyatlari – fitonsid – tufayli yerqalampiri bakteriyalarni o’ldiruvchi kuchga ega. Uning bargiga o’ralgan go’sht, saryog’ yoki baliq uzoq davr buzilmay turadi chunki ularning tarkibidagi fitonsidlar bakteriyalarni rivojlanishiga yo’l qo’ymaydi.

 Horseradish vegetables helps in sharpening the senses.

 

Yoshlanishga olib boradi

Agarda yerqalampiri yangi va kuchli bo’lsa, tarkibidagi efir moylari yosh to’kishga yoki aksirishga olib keladi, taomdan keyin biz bir burda oq nonni hidlashimiz lozim u ko’z achishini yengillashtiradi va zardani oldini oladi.

100g chrzanu – 68 kcal

, , ,