To’la qiymatli go’shtsiz taom

foydali

Go’sht temir va B12 vitaminining eng yaxshi manbaidir, biroq biz uni ko’p iste’mol qilmasligimiz zarur. U ko’p kaloriyali va hazm bo’lishi qiyindir. Uning tarkibida qon aylanish tizimimizga zararli bo’lgan ko’plab to’yingan yog’lar va xolesterol mavjud. Agarda siz undan haftada ikki uch marta ishlatmasangiz siz yanada sog’lomroq bo’lasiz!

Sabzavotlar

  • Sabzavotlar C vitamin, beta-karotin, B guruhi vitaminlari, kaliy va tolalarning eng yaxshi manbaidir. Ular ozuqaviy moddalarga boy va kam kaloriyalidir.
  • Sabzavotlardan ozuqaviy moddalarga boy taom tayyorlash uchun, ularni pishirilgan obakidon yoki guruch kabilar bilan aralashtirganimiz ma’qul.
  • Sabzavotli taom uchun eng yaxshi g’oya masalan bulg’or qalampiri, guruch va qo’ziqorinlar bilan yoki pishloq va savzavotli pasta to’ldirilgan pomidorlar.
  • Siz kartoshka, brokkoli, gulkaram, Brussel karamlari, sabzi, piyozlarni kastryulkada pishirishingiz mumkin. Sabzavotlar bug’da pishirilgan yoki yangi, oq yoki pomidor sousi bilan va kastryulkada pishirilgan bo’lishi lozim. Siz yana taomga pishirilgan loviyalar, guruch va pishloqni qo’shishingiz mumkin.
  • Sabzavotlar yana qovurib pishirilgan va kartoshka yoki guruch bilan taqdim etilishi mumkin
  • Sabzavotli taomlar sarimsoq va ziravorlar bilan ayniqsa jambil, rayhon yoki estragon yaxshidir.
  • Achchiq bo’lishi uchun murch yoki qalampir qo’shing

Dukkaklilar

  • Ushbu mahsulotlar uzoq pishirishni va undan avval ko’p suvga bo’ktirilishini talab etadilar. Yasmiq esa bundan mustasno va u chayilgandan so’ng pishirilishi mumkin.
  • Dukkaklilardagi ko’pirtiruvchi moddalardan holi bo’lish uchun, ular ochiq idishda pishirilishi lozim.
  • No’xat, yasmiq va loviyalardagi proteinlarni tuxum yoki ba’zi sut mahsulotlari bilan qo’shish mumkin va siz foydali taomga ega bo’lasiz.
  • Quruq dukkaklilar kaloriyali va ozuqaviy moddalarga boyroqdir.
  • Dukkakli taomlar uchun eng yaxshi ziravorlar bu o’tkir zira, mayoran.
  • Ular erigan saryog’ bilan taqdim etilishi, souslarda pishirilishi (pishirilgan loviya), sho’rvalarda ishlatilishi (Meksika no’xat sho’rvasi) va dimlab pishirilishi mumkin

Baliq

  • Baliq tarkibida go’sht tarkibidagi kabi qiymatli proteinlar mavjud, bundan tashqari ular to’yinmagan Omega-3 amino oksidlar, A, D va E vitaminlar hamda mineral tuzlarga boy.
  • Mol go’shtidan farqli baliqda qanchalik yog’ ko’p bo’lsa shunchalik u foydaliroq bo’ladi.
  • Ular qovurilishi va dimlash, bug’da pishirish va duxovkada pishirish kabi foydaliroq usulda tayyorlanishi mumkin.
 
  • Ular sho’rvalarda ishlatilganda juda mazalidir.
  • Bir bo’lak pishirilgan baliq, go’shtsiz salat va dimlamalarni ozuqaviy taomga aylantiradi.

Fromage blanc va cottage pishlog’i

  • Sut mahsulotlari protein, kalsiy, fosfor va D vitaminining eng yaxshi manbaidir.
  • Ular shirin va tuzli qilib tayyorlanishi mumkin. Ular pasta va masalliq sifatida juda yaxshidir.
  • Ular klyotskalar, blinchiklarni to’ldirishda ishlatilishi mumkin; yana ular klyotska va makaronlarni ustiga sepilishi mumkin.
, , , , ,