Bolalar uchun ozuqa piramidasi

mazali

Maktab yoshdan to o’smirlik davrigacha (12 yosh) bolalar, enrgiya bag’ishlaydigan, sog’lom rivojlantiradigan va yaxshi his ettiradigan to’g’ri muvozanatlashtirilgan, turli dieta talab qiladilar.

To’gri ovqatlanish odatini shakllantirish

childrens food always consist of multi vataminShu bilan bir qatorda ushbu davrda bola ovqatlanish usullarini rivojlantiradi va ularning aksariyati ota-ona ta’sirida bo’ladi.

Piramida foydali o’rganish va qiziqarli vaqt kechirish sifatida qo’llanilishi mumkin. Siz piramidani oshxona devoriga osib qo’yishingiz hamda farzandingiz bilan birgalikda menyu ishlab chiqishingiz va bozorlik ro’yxatini tuzishingiz mumkin.

 Har-xillik muhimdir

Piramida ichida joylashtirilgan mahsulotlar bolani rivojlanishi va salomatligi uchun ahamiyatli bo’lgan kerakli mahsulotlar bilan to’ldirilgan. Dietani, har kuni bola farqli narsa tanlashi mumkin bo’lishi uchun,  turli tuman qilish muhimdir.

Sabzavot va mevalar birinchi navbatda

Meva va 100%lik meva sharbatlari kunlik menyuga kiritilishi shart. Ular A va C vitaminlar manbaidir hamda po’slog’i bilan iste’mol qilinganda esa kletchatka manbaidir. Ularni yangi, muzlatilgan va quritilgan holda iste’mol qilish tavsiya etiladi.
Sabzavotlar esa menyuning kerakli qismidir, ular yangi, muzlatilgan va pishirilgan holda ishlatilishi mumkin. Ozgina zaytun yog’ini salatlarga qo’shishni unutmang.

Chindan ham oq yogurt

a neterious  food for childrens is the healthy way to start feedingSut mahsulotlarida bola rivojlanishi uchun muhim bo’lgan kaltsiy moddasi mavjud. Eng yaxshi va “toza”si bu qatiqlar, yogurt va ayronlar, yogurt va ayronlar hushbo’ylashtirilgan – mevalilari qo’shimchalarga ega va ko’p kaloriyaliydir. Sut yog’sizlantirilgan yoki kam yog’li holda iste’mol qilinishi lozim ammo bolalar 3,2% lik sut ichishlari mumkin. Shu bilan bir qatorda bolalarni kam yog’ va tuzli pishloqlarni iste’mol qilishga o’rgatish lozim. Bu to’g’ri ovqatlanish odatini shakllantirish uchun muhimdir.

Qora non har doim ham foydali emas

Ozuqa piramidasi asosi bu donli mahsulotlar  – butun dondan tayyorlanganlari eng foydalilari hisoblanadi. Ular B vitamini, klechatka va qimmatli mikroelementlar manbaidir. Qora non ozuqa moddasiga to’laligi bilan mashhur bo’lgani uchun ba’zan karamel bilan bo’yalgan bo’ladi – ushbu turdagi mahsulotlardan uzoq turgan ma’qul.
Ushbu guruh donli nonushtadan tashkil topgan, ulardan eng foydalilari bu bug’doy, arpa va javdaridir. Ular uyda tayyorlangan meva bilan taqdim etiladigan  myusliyimizni chiroyli va mazali tarkibi bo’ladi.

Qattiq shirinliklar o’rniga shokolad

healthy food  is necessary for children  growthBolalar shirinliklarni juda sevadilar, biroq siz ehtiyot bo’ling ular shirinliklar ovqatni o’rnini bosmasdan unga qo’shimcha bo’lishi lozim. To’g’ri qaror qilishga harakat qiling – qattiq shirinliklar o’rniga farzandingizga shokolad, kremli tortlar o’rniga pirog yoki biskvit bering.

Gazlangan ichimliklar xavfli va ovozsiz shakar ta’minotchisi – bolalarni chanqovni suv bilan bosishga o’rgating. Sport maydonchasida sport bilan shug’ullanganda yoki oynaganda ularni doimo suv bilan ta’minlab turing.

, , ,