TAOMLAR va MAHSULOTLARNING kaloriyasi va ozuqaviy qiymati jadvali

foydali

SIZ uchun tavsiya etilgan turli taomlar va mahsulotlarning ozuqaviy qiymatini va kaloriyasini tekshiring.

Mahsulotlar va taomlarning kaloriya jadvali

Kaloriyalar turli hil yo’llar bilan hisoblanadi. Siz mashulot va taomlarning kaloriya jadvalidan foydalanishingiz mumkin yoki turli hil dunyo taomlarining kaloriya qiymatini tekshirishingiz mumkin.

Product and dish caloric charts helps you to check caloric values of world cuisines and dishes.

Kaloriya jadvallari

Tanalari ma’lum ozuqa va minerallar bilan ta’minlanishi kerak bo’lgan odamlar guruhi uchun kaloriyalar jadvalidan ham foydalanish mumkin bo’ladi. Bu guruhlarga bolalar, maktab o’quvchilari va onalar kiradi.

Caloric chart tables for certain people groups are characterized by similar energetic needs and required nutrients and minerals by the body.

Qancha kaloriya bor?

Ba’zida biz turli hil mahsulotlar va mahusulotlar guruhlari tarkibida qancha kaloriya borligi haqida ma’lumotga muhtoj bo’lamiz. Sabzavotlar, mevalar, gazaklar va alkogolsiz ichimliklarda qancha kaloriya bor? Bunday bilim foydali bo’lib bizga yoqqan chipslarni sabzavotlar yoki yogurtlar bilan o’кnini bosishga olib keladi.

Caloric dishes chart tables shows you how many calories are present in vegetables, fruits, snacks and non-alcoholic drinks.

Keling kaloriyalarni hisoblash nima uchun kerakligini bir ko’rib chiqamiz. Biz tayorlayotgan taomlarimizning tarkibidagi kaloriyalarni hisoblashga ehtiyoj bormi? Albatta ha, chunki hammaning o’ziga yarasha kaloriyaga ehtiyoji bor. Ammo buning hammasi faqat kaloriya bilan bog’liq emas. Rivojlanish salohiyatimizni to’la amalga oshirishimiz uchun bizning diyetamiz oqsillar, uglevodlar, yog’lar, vitaminlar va minerallarga boy bo’lishi kerak.

Oqsillar hayotimiz jarayonlarida muhim vazifa bajarib har bir hujayramizning qismiga kiradi. Aynan shu oqsillar tufayli bizning tanamizda gormonlar darajasi me’zonda ushlanadi, immunitetimiz infeksiyaga qarshi kurashadi va hazm qilish tizmimiz yaxshi ishlaydi. Uglevodlar haqida ham unutmasligimiz kerak chunki ular oqsillar to’g’ri ishlatilishini kafolatlaydi va yog’larni yoqishda kerak bo’ladi.

Yog’lar o’z navbatida tarkibidagi vitamin A, D, E va K tufayli muhim o’rin egallaydi.

Bizning tanamiz vitaminlarni ishlab chiqara olmaganligi sababli ularni kundalik ovqatlanish orqali ta’minlash muhim. Bu juda muhim chunki organizm to’g’ri faoliyat olib borishi uchun ular katta rol o’ynab ba’zilari o’sish uchun javob beradi. Diyetamizdagi boshqa ahamiyatli elementlar minerallar bo’lib ular boshqaruv funksiyani bajaradi.

Bizning kaloriyaga talabimiz nimaga bog’liq? Javob juda osondir…bizning psihologiyamizga. Buning o’zi yoshga, jinsga va umumiy hayot tarziga qarab tanamizning talablari va kaloriya iste’molini boshqaradi. Albatta hayot tarzlari katta farq qilgan diet qariyalar uchun diyeta standartlari talabalar diyetalari standartlaridan ancha farq qiladi. O’xshash holat homilador ayollarda. uchraydi chunki ular homilador ayollar uchun mo’ljallangan diyetani bilishlari kerak.

Hamma dunyoning taomlari kaloriyalarni hisoblashga katta e’tibor beradi. Tanani ovqat bilan ta’minlash yo’llari ko’p bo’lganligiga qaramasdan hamma o’zlarining taomlarini to’g’ri me’zonda ushlashlari mumkin. Misol uchun hamma ta’mlar uchun mos bo’lgan Italiya taomlarini olishimiz mumkin. Hidlarining boyligi va hilmahilligi tufayli dunyoning eng zo’r taomlaridan hisoblanib Yapon taomlaridan ancha farq qiladi chunki Yapon taomlari tabiiy va eng sog’lom deb tan olingan.

Biz kaloriya jadvallarini har bir mahsulot quvvatining qiymatini bilganimiz sababli ishlatib kelamiz. Bu orqali biz diyetalarimizga ma’lum ozuqa va quvvatga bo’lgan talabimizga qarab o’zgartirishlar kiritamiz.

Agar shularni to’g’ri amalga oshirib kelsak biz orzu qilgan qomatga ega bo’lishimiz mumkin.

, ,