• nutrients

Suvda qaynatish yoki Bug’da pishirish. Sabzavotlarni tayyorlash vaqti

mazali

Sabzavotlarni tayyorlashda ko’plab ozuqaviy modda va vitaminlar yo’qolishi oqibatida sabzavotlar inson organizmi tomonidan oson so’riladigan bo’lib qoladi. Tayyorlash vaqti bunda muhim o’rin tutadi.

Bug’da pishirish faqatgina sog’lom dieta ishqibozlari uchun eng yaxshi yechim emasdir. Ushbu usul sizga taom tayyorlash va vaqtingizni tejashga yordam beradi. Bug’da pishirish an’anaviy suvda qaynatishdan ko’ra tezroq bo’ladi. Misol uchun, ismaloqni bug’da pishirish vaqti ikki daqiqaga kamayadi, baqlajonda esa 15 daqiqagacha vaqt tejashingiz mumkin. Nima uchun bunday bo’ladi? Bu, issiqlik o’tish usuliga va jarayonni 120°C darajadan yuqorida kechishi bilan bog’liqdir.

Bundan tashqari bug’lash jaroyonida doimiy nazorat yoki aralashtirish lozim bo’lmaydi va bu yanada vaqtingizni tejaydi. Tayyorlash jarayonining qisqaligi bug’langan mahsulotlarda ozuqaviy moddalarni yo’qotilishini kamaytiradi. An’anaviy tayyorlashda 40% vitamin va minerallar yo’qolishiga sabab bo’ladi. C vitamini esa 70% gacha yo’qotilishi mumkin. Qaynatilgan sabzavotlar 36% gacha A vitaminini ushlab qoladilar bug’langanlari esa 62% gacha. B guruh vitaminlari ham pishirish jarayonida ozayib ketadilar.

Suvda qaynatish yoki Bug’da pishirish. Sabzavotlarni tayyorlash vaqti

O’zingiz sinab ko’ring qaysi jarayon vaqtingizni ko’proq tejaydi.

Zavqlaning va birgalikda yarating:

Oshxonangizdagi kunlik sabzavotlar

, , , ,