• nutrients

Qaynatish yoki bug’da pishirishda C vitamini yo’qotilishi

mazali

Vitaminlar yuqori haroratga juda ta’sirchan bo’ladi, shuning uchun qaynatilgan yoki bu’glangan mahsulotlarda pishmagan mahsulotlardan ko’ra C Vitamini kamroq bo’ladi.

Taom tayyorlash odatda mahsulotni suvda yoki bug’da 100 °C haroratda amalga oshiriladi. Ushbu jarayon mobaynida, yuqori haroratni turli ozuqalarga ta’siri ostida masalliqlarda o’zgarishlar ro’y beradi. Ayniqsa C vitamin pishirish jarayoniga ta’sirchandir.

Kulinar jarayoni bilan bog’liq C Vitamini yo’qotilishi ko’plab izlanishlar mavzusi bo’lib kelgan. Ular asosida olimlar aniqlashicha oddiy tayyorlash natijasida ismaloq tarkibidagi C vitamini miqdori 66% ga brokkolida esa 35% kamaygan. Kamroq yo’qotish ushbu sabzavotlarni bug’da pishirish davomida aniqlangan va 35% hamda 23% ni tashkil etgan. Bug’da pishirgandan ko’ra qaynatishda C vitamini ko’proq yo’qotilishi qizil karamda ham kuzatilgan. Jarayon turi va sharoitlariga ko’ra C vitamini yo’qotilishi ushbu mahsulotda suvda pishirilganda 16 dan 58% gacha va bug’lab pishirganda 2 dan 34% tashkil etgan. Brusel novdalari uchun ushbu vitaminni yo’qotilishi oddiy qaynatishda 34% gacha va bug’lash natijasida 22% gachani tashkil etgan.

Ko’plab ilmiy izlanishlarda kuzatilishicha C vitamini yo’qotilishi to’g’ridan to’g’ri pishirish jarayoniga bog’lik ekan. Sabzavotlarni qaynagan suvga solgandan ko’ra sovuq suvga solinsa ko’proq C vitamin yo’qotilar ekan.

Qaynatish yoki bug’da pishirishda C vitamini yo’qotilishi

Agarda ushbu infografika bilimingizni oshirgan bo’lsa, do’stlaringiz bilan baham ko’ring

Zavqlaning va birga yarating:

Qaynatish va parda pishirish sirlari

, , , , , ,