Non maxsulotlarida qancha kaloriya bor?

chiroyli

Non, bulochka va yopilgan maxsulotlarning tarkibidagi protein, yog’ va uglevodlar darajasining jadvali.

Find out how many calories are there in bread. Calories chart will help you to find out amount of proteins, fats and carbohydrates are in bread.

Non bu yuqori to’yimlilik va energetik qiymatga ega maxsulotdir. Shuning uchun ham u bolalarning taomlar piramidasi asosi hisoblanadi. Bundan tashqari u bizga energiya manbasi hisoblanadigan foydali murakkab uglevodlarga ega, ular yana nerv to’qimalarga muhim xisoblangan B vitaminlar guruhi, foliy kislotasi, rux, magniy, kalsiy, ba’zi proteinlar va muhim tolalarga ega.

Non maxsulotlarining kaloriyalik jadvali
Maxsulot Miqdori Quvvatliligi (kkal) Protein (g)

Yog’

(g)

Shakar

(g)

Djem bilan keks 100 g 284 5,3 61,0 2,1
Baget 100 g 282 7,9 1,7 60,1
Bulochka 100 g 299 8,0 5,3 53,7
Pishloqli bulochka 100 g 318 10,6 12,3 40,1
Ponchik 100 g 296 5,6 13,0 38,8
Djemli bulochka 100 g 293 6,5 4,2 57,1
Oq non 100 g 333 7,0 7,0 61,6
Mak sepilgan bulochka 100 g 304 7,5 5,2 55,5
Oddiy non 100 g 245 5,4 1,3 57,0
Rulet 100 g 235 8,0 0,9 48,9
Javdari non 100 g 223 5,6 1,7 51,5
Toster 100 g 305 8,1 4,7 58,8
Bug’doy unidan non 100 g 249 6,8 1,4 56,0
Bug’doy unidan bulochkalar 100 g 272 7,3 1,5 58,5
Qora non 100 g 228 8,6 1,4 43,9

Non – to’yimlilik qiymati

To’yimli nonlar orasida javdari non eng to’yimli xisoblanadi – javdari bug’doy uni bilan yopilgan non juda ko’p vitamin va mineral tuzlarga hamda donning tashqi qatlamlarida bor bo’lgan to’qimalarni o’ziga oladi. Oq non esa kamroq to’yimlilik qiymatga ega va boshqa nonlarga ko’ra ko’proq kaloriyaga ega. Yog’li donlarning unidan yopilgan nonlar, misol uchun kungaboqar, qovoq, kunjut, mak, jo’xori yoki ziralar donidan qilingan nonlar vitaminlarga, mineral tuzlarga va to’yiltirilmagan yog’li kislotalarga qo’shimcha manba hisoblanadi.

Sog’lom parhezda nonning o’rni

Qora non tarkibidago to’qimalar ichak yo’llarini qolgan taomlardan tozalaydi, ovqatni xazm qilishni engillashtiradi va bir nechta soat o’zimizni to’q tutishimiz uchun suvni singdiradi. Appetitni sekinlashtiradi va xush qomadimizni saqlab turishga ko’maklashadi. Bundan tashqari u qon tarkibida xolesterol konsentrasiyasining pasayishiga yordamlashadi chunki u ovqat hazm qiluvchi tizimining singdirishini cheklab qo’yadi. Qora non iste’mol qilish quydagi xolatlarda tavsiya etilmaydi: surunkali gastrit kasalligi, surunkali o’n ikki barmoq ichagi yazvasi, jigar va ichak kasalliklarida chunki ular gazlar to’planishiga olib keluvchi kilsotalarni ishlab chiqaradi. Don maxsulotlarida oqsil moddalar bo’ladi, shuning uchun qorni og’riydigan insonlar oddiy non iste’mol qila olmaydi. Bular orasiga tabiy proteinlarga chidamaydigan Feling kasalligiga duchor bo’lganlar ham kiradi. Oq non shirin va yumshoq bo’ladi. U bolalarga, yo’g’on ichagida yara borlarga, surunkali gastrit yazvasi yoki me’da osti bezi kasalliklariga duchor bo’lganlarga tavsiya etiladi. Qoid shundaki ko’p non iste’mol qilmang – ko’p vazn orttirmaysiz.

Noni qanday saqlash kerak

Non yog’och, plastmassa konteynerlarida yoki daturxon matosiga o’ralgan xolda yaxshi saqlanadi. Non folgada saqlanmaydi chunki non ho’llanadi va uni mo’g’or bosadi. Eng yaxshisi konteynerning ichiga olma yoki kartoshka solib qo’ying, shunda non o’zining yangiligini saqlab qoladi. Nonni hatto 3 oy muddatgacha muzlatib qo’yish mumkin. U xidini saqlab qolishi uchun uni mahkam o’rab qo’yish kerak va uni muzlatgichda saqlamaslik kerak bo’lmasa u buzilib ketadi.

,