• eating

Jo’xori – glutendan holi sabzavotlar

chiroyli

Jo’xori ikkala Amerikada ham juda mashhur bo’lgan va maza hamda ozuqaviy qimat ustunliklari uchun butun dunyoga tanildi. Jo’xorini noyobligi nimada?

Ba’zilar Hind Oltini deb nomlagan jo’xori asosan B, hamda A, D, E, K vitamin va folik kislotasiga boydir. U fosfor, kaliy, kalsiy, magniy va selen kabi mikro elementlarga boy hamda unda inson tanasi uchun muhim bo’lgan kobalt, yod va brom kabi minerallar mavjud.

Jo’xori – kuchli antioksidant

Selen va E vitamin saraton kasalliklari xavfini kamaytiradi. Selen hujayra membranalari va qizil qon hujayralarini erkin radikallar parchalashidan himoyalovchi fermentning qismidir. Bu organizm va to’qimalarda saraton o’zgarishlarini paydo bo’lishini oldini oladi. Bundan tashqari selen immunitet tizimini mustahkamlashda muhim o’rin tutadi. Ushbu elementni optimal dozasi qo’llanilganda tananing oq qon hujayralarini ishlab chiqarish darajasi bir necha marta ortadi. Yana, jo’xoridagi boshqa qimmatli birikma bu lutein – karatenoidlar guruhiga oid sariq rang – ko’rish yomonlashini oldini oladi hamda antioksidant xususiyatga ega.

Corn for a healthy heart

Sog’lom yurak uchun jo’xori

Jo’xori tarkibidagi kaliy yurak holatini yaxshilaydi. Tadqiqodlarga ko’ra ushbu element ovqatida katta miqdorda uchraydigan insonlarning qon bosimi pastroq  va yurak urushi to’g’ri bo’lar ekan. Bundan tashqari jo’xori iste’moli xolesterin miqdorini kamayishini tezlashtirar ekan. Jo’xoridagi eruvchan tola xolesterin bilan bog’lanadi va ushbu zararli yog’ni tanadan chiqarishni osonlashtiradi.

Glutensiz manba

Jo’xori glutensiz dietada yordamida yashovchi insonlar uchun xavfsiz ekanligini ko’pchilik bilmaydi. Un, yorma va yog’lar jo’xorili mahsulotlar bilan almashtirilishi mumkin.